Témaindító hozzászólás
|
2010.12.11. 14:49 - |
Ebben a topikban főként a saját javaslataimat szeretném látni, valamint az azokat helyeslő hozzászólásokat. |
[112-93] [92-73] [72-53] [52-33] [32-13] [12-1]
Akkor jó! Nem tudtam, hogy fel lehet cserélni a csapatokat. |
Mit ahogy az egyik előző hozzászólásomban írtam:
"Közben rájöttem, hogy a Pihenősök mikor kaptak MVP-t, meg miegymást, akkor, ha a Pihen csapat neve elől szerepel a Meccsnaptárban. Legalább ezt is tudjuk..."
Ezt még az elején orvosolni tudjuk a csapatok felcserélésével. |
A javaslatom arra az esetre vonatkozik, ha a következő liga is fordulókra osztott rendszerben zajlana, és valamelyik csoport páratlan létszámú lenne.
Nemrégiben gondot okozott, hogy a ligából kiléptetett "Pihenő" csapat elleni "meccsért" a gép időnként extra jutalmakat osztott ki, noha semmit sem lett volna szabad adnia. Ezt a problémát a jövőben el kellene kerülni.
Ezért azt javasolom, hogy a ligavezető a kamucsapatot ne léptesse ki a ligából, hanem minden fordulóban írjon be 0:0-ás eredményt, és úgy zárja le a meccset.
Ekkor a pihenőn levő csapat játék nélkül kap valamennyi pénzt a géptől. Ezt még a következő mérkőzése előtt vissza kellene fizetnie a már ismert módon, hogy a pénzért pompomlányokat vesz, akiket aztán kirúg. Ezzel a pénzkérdés rendezve is volna.
Megmarad az a szépséghiba, hogy a pihenő csapat játék nélkül kap 5 tapasztalati pontot is az MVP-ért. Ezt viszont sorban minden egyes csapat megkapja, vagyis senki sem jut igazságtalan előnyhöz a többiekhez képest. |
Ja, a kihívásos rendszer előnye lenne az is, hogy ott kisebb gondot okoz, ha valaki menet közben kilép a ligából. |
Javaslat a megszakadt mérkőzések újrajátszának módjára
Javaslatom - amely Bearx gyakorlati megoldásán alapul - alkalmazható lenne a BB1-ben, valamint az LE-ben akkor, ha a jövőben áttérnénk a kihívásos rendszerű ligára, és így megszűnne a meccs resetelésének lehetősége.
1. Megszakad egy mérkőzés, a számítógép bekönyveli az eredményt. A "győztes" - azokon a tapasztalati pontokon kívül, amelyeket addig a meccsen megszerzett - kap még 2 MVP-t (10 pont), valamint 2 góllövést (6 pont), továbbá kétszeres pénzdíjat (hogy pontosan mennyit, az leolvasható a meccs adataiból). A "vesztes" szintén megkapja azokat a tapasztalati pontokat, amelyeket addig a meccsen megszerzett, de ezen felül nem kap semmit. Tetszik ez nekünk vagy nem tetszik, a játékprogram szerint ez a szabály, ezzel nem tudunk mit kezdeni. Ha a játékosok belenyugszanak ebbe az eredménybe, akkor nem is kell tennünk semmit.
2. A játékosok megegyeznek abban, hogy újrajátsszák a meccset. Ebben az esetben ahhoz, hogy tiszta lappal kezdjenek az új mérkőzéshez, a „győztesnek” le kellene mondania az előbbiekben, játék nélkül szerzett 16 tapasztalati pontról és dupla meccsdíjról. Ennek az lehet a módja, hogy még az újrajátszás előtt kirúg a csapatából egy (vagy több) játékost, akiknek összesen legalább 16 tapasztalati pontja van. Ha a kirúgott játékosok pénzértéke nem éri el a visszafizetendő meccsdíjat, akkor még további áldozatok szükségesek (játékos, pompomlány, gyógyító, akármi).
Ennél rugalmasabb, egyszerűbb (és talán valamivel kevésbé fájdalmas) eljárás lenne az, ha a „visszafizetendő” tapasztalati pontokat is pénzre váltanánk. Nincs egzakt módszer annak meghatározására, hogy egy tapasztalati pont hány aranyat ér, ez tehát döntés kérdése. Én itt úgy számolok, hogy egy pont ára 2,5 ezer arany, vagyis a 16 tapasztalati pont 40 ezer aranyat ér. Így a „győztesnek” a konkrétan megkapott meccsdíjon felül még 40 ezer aranynak megfelelő értéken kellene túladnia.
Egy feltételezett példa a BB1-es ligából. Tegyük fel, hogy Strongarm a ’Zagycsebészek csapatával szeretne újrajátszani egy mérkőzést, amelyért 100 ezer arany díjazást kapott. Ekkor 100 ezer + 40 ezer = 140 ezer arany értéken kellene túladnia. Mondjuk kirúgja egy első szintű, 80 ezret érő fekete orkját. Van 60 ezer kápéja, ezért pompomlányokat vesz, és azokat is kirúgja. Ezzel visszafizette, amit kellett, tehát tiszta lappal indulhat a meccs újrajátszása.
3. Megjegyzések. Az újrajátszásnak az érintett játékosok önkéntes megegyezésén kell alapulnia, senki sem kényszeríthető rá. Az újrajátszásra csak azután kerülhet sor, hogy a „győztes” már „visszafizette”, amit kell.
(Az LE-ben, amíg a meccs resetelhető, erre az egész eljárásra nincs semmi szükség). |
(Pontosításként hozzáteszem, hogy semmi kifogásom sincs az újrajátszások ellen az LE-ben, ha még törölni lehet az eredeti mérkőzést.) |
Válaszok Grifflan és csab észrevételeire
Én is tisztelem az edzőtársakat. Benneteket is remek vérfociedzőnek és becsületes játékosnak tartalak, és egyáltalán nem feltételezem, hagy csalni akarnátok. Amit az újrajátszásokkal kapcsolatban írtam, az sohasem konkrét személyek ellen irányult. Nem állt szándékomban senkit sem megsérteni, bár úgy látszik, hogy időnként mégis sikerült.
Természetesen előfordulhat, hogy valaki önhibáján kívül nem tud részt venni a játékban egy ideig. Másrészt a gyakorlat azt mutatja, hogy nagyon rossz következményekkel jár az, ha a fordulóknak nincsen semmilyen időkorlátja. Ezekre a problémákra megoldást jelenthet Strongarm legutóbbi felvetése (másik topikban), hogy játszhatnánk a ligát kihívásos rendszerben. Ebben az esetben a meccseknek nincs kötött sorrendje, nincsenek fordulók. Tehát azért, mert valaki éppen nem ér rá, nem maradnának ki mérkőzések. Nem fordulna elő, hogy le kell zárni olyan meccseket, amelyek még le sem zajlottak, így ezeket nem is kellene "újrajátszani".
Más téma. A megszakadt meccsek újrajátszásáért kapott díjazás kapcsán mindketten megemlítitek, hogy a játékban amúgy is találkoznak egymással nagyon eltérő értékű és meccsszámú csapatok. Így van, a játékszabály ezt lehetővé teszi, és előírja a kompenzáció módját is. Ez tehát nem csalás. Ami lényeges különbség, hogy ilyen esetben az értékesebb csapat edzője is játékkal jutott a tapasztalati pontjaihoz, meg azokhoz a pénzekhez, amelyből az együttesét fejlesztette. (Persze hogy mennyit nyert, abban a szerencsének is nagy szerepe volt.)
A megszakadt meccs győztese viszont - újrajátszás esetén - játék nélkül jutott két meccsért járó tapasztalati ponthoz és pénzhez, anélkül, hogy bármit is produkált volna, anélkül, hogy gólt ért volna el, sérülést okozott volna stb. (Ha a két meccsen sikerült valamit produkálnia, azért is megkapta a tapasztalati pontokat, az ajándékként kapott juttatáson felül.) Ráadául ennek ez extra nyereménynek nem is a véletlen szerencse folytán jutott a birtokába, hanem egy számára kedvező emberi döntés nyomán. Hát ez az, ami csalás.
Csab konkrétan rákérdez, hogy nem érezném-e igazságtalannak, ha vezetek egy meccsen, de az megszakad, és engem könyvelnek el vesztesként. Én ezt rohadt nagy pechnek érezném, de nem tartanám igazságtalannak. Mellesleg már régen bejelentettem, hogy nem vagyok hajlandó megszakadt meccset újrajátszani, az eredménytől függetlenül. |
En mindenben 100%-ig Griffel ertek egyet.
Leccio!
Az igazsagtalansagrol meg annyit, hogy ha pl. vezetsz egy meccsen, es megszakad, a rendszer meg neked veresegnek konyveli el (tortent mar velem ilyen-azt hiszem epp Griff ellen, bar ujrajatszottuk-), nem erezned rohadtmod igazsagtalannak ha elfogadnank a vereseged?
-Ha mindig az elsok kozt szoktal egyeztetni, de onhibadon kivul egyszer valoban nem ersz ra, es elkonyvelik veresegnek, mig masoknak hasonlo esetbn nem, nem erezned igazsagtalannak?
A problema szerintem az, hogy ezt a kerdest csak egyetlen aspektusbol probalod megvizsgalni( az SZJP-k es penz vonatkozasbl, es ezekek eleve lehet kezelni), amelyek a ligaban egyebkent sem kiegyensulyozottak. Kulonbozo meccsszamu csapatok vannak alapvetoen a csoportokban, -NEM ER!! CSALAS!- es meg az azonos szammal indulo csapatok is differencialodnak, hiszen a meccset kihagyo csapat eleve talalkozhat olyannal aki meg nem hagyott ki meccset, tehat tobb lejatszott meccs van mogotte. Kivaltkepp szembetuno az elejen mikor mondjuk egy 1 meccses talalkozik egy 2meccessel. CSALAS!!
Ezeket mind figyelembeveve -tisztelve teged, es a velemenyed- szerintem teljesen oktalan az igazsagtalansaggal kapcsolatos felvetesed
|
(Közjáték)
(Természetesen - mint ahogyan a többiek - én is a játék szépségéért vérfocizom. Csak én úgy gondolom, hogy a játék szebb akkor, ha nem igazságtalan.
Ha valakik két meccset játszhatnak, míg a többiek csak egyet, az igazságtalan.
Ha emellett valaki a két meccsért nem kétszeres, hanem háromszoros díjazást kap, az is igazságtalan.
A kettő együtt meg marhára igazságtalan.
Szerintem ez elég könnyen belátható.
Többen felvetették, hogy ha a vérfociban amúgy is nagy szerepe van a véletlennek, akkor miért ne lehetne újrajátszani a megszakadt meccseket. Na bumm, valaki véletlenül extra nyereményhez jut.
Szerintem meg éppen azért, mert a vérfociban nagy szerepe van a véletlennek, igazából nem lenne szabad újrajátszani a megszakadt meccseket. A mérkőzés megszakadása egy véletlen esemény, amellyel az egyik játékosnak mázlija van, a másiknak meg pechje.
Az újrajátszás viszont nem véletlen esemény, hanem emberi döntés következménye, amely döntés igazságtalan előnyhöz juttat valakit.
Másrészt persze mindenkit bosszant, ha nem játszhatja végig a meccsét, mert azt egy véletlen esemény megakadályozza. Ez igazán érthető. Úgy tűnik, hogy nem tudunk lemondani az újrajátszásról, nem igazán vagyunk képesek elfogadni a véletlen szerepét a vérfociban, és emiatt igazságtalan szabályokat alkalmazunk.
Azt szeretném, ha sikerülne a jelenleginél kevésbé igazságtalan módszert alkalmazni a meccsek újrajátszásánál.) |
Akkor én is leírom a véleméynemet. Először is külön kellene kezelni a BB1-et és a BB:LE-t, mert utóbbiban a meccshez ligafelügyelői jóváhagyás is kell, ami kezeli a megszakadt meccseket.
Szóval a BB:LE-ben az a kérdés, mit tudunk kezdeni, ha valaki nem tud gép közelébe kerülni 1 hétig, ami mindenkivel előfordulhat, akár technikai, akár egyéb okból (nyaralás, stb.). Ez ligafelügyelői döntés kérdése, de ha az edző ezt előre jelzi, (ahogy Csab) szerintem tolerálható. Ritka esetben várhatunk is 1 hetet rá. A probléma a múltban akkor volt, amikor rendszeresen várni kellett valakire, és többnyire ugyanazokra.
BB1: itt a megszakadt meccsek tényleg problémát okoznak. Azt nem mondanám, hogy ennek a győztese egyetlen meccsért kap 21 tapasztalati pontot, könnyen lehet az majdnem 2 meccs is, ráadásul a megszakadt meccsen is történhetett maradandó sérülés vagy halál is, nem csak csupa pozitívum. A pénzt el lehet szórni, azt tudjuk. Viszont ha megnézed a ligák összetételét, alapvetően nem ugyanannyi meccset játszott csapatok vannak bennük. Akár 30 meccs különbség is lehet 2 csapat között, ami már önmagában mondható igazságtalannak. Ráadásul a véletlen dobásokon rengeteg múlik ebben a játékban.
Amit semmiképpen ne felejtsünk el, ez egy játék, amit - normál esetben - élvezetből csinálunk! Én is szeretnék végigjátszani egy meccset, és hiányérzet van bennem, ha megszakad. Még ha az elsőben szerencsém volt, és nyertem is, én inkább lejátszanám végig. Nem azért, hogy legyen még 5-10 tapasztalati pontom.
Na ez aa véleményem. A lényeg, hogy a ligafelügyelőnk - áldassék a neve , köszönet a munkájáért - döntsön, mi legyen, mi meg hajtsuk végra, morgolódás nálkül.
Üdv.:
Zoli |
Jó-jó, tudom, hogy senkit sem érdekelnek a javaslataim a megszakadt meccsek újrajátszásával kapcsolatban, de valamiféle beteges lelki kényszer miatt kénytelen vagyok leírni ezeket.
Az alapvető probléma ugyebár az, hogy a megszakadt meccs "győztese" kap 16 tapasztalati pontot és dupla pénzdíjat (de nyilván a "vesztes" is szerezhet tapasztalati pontokat, ha gólt ér el vagy sérülést okoz még a megszakadás előtt). Oké, ezt írja elő a szabály. Viszont ha újrajátsszák a mérkőzést (na, hát ez az, aminek a lehetősége nincs benne a szabálykönyvben), akkor ugyanazért a meccsért ismét kapnak pontokat és pénzt, tehát a korábbi juttatásokhoz potyán jutottak hozzá.
A megszakadt meccs "győztese" esetében ez azt jelenti, hogy egyetlen mérkőzésért kap 21 tapasztalati pontot és háromszoros pénzdíjat, teljesen függetlenül attól, hogy hány gólt ért el, hányszor passzolt, hány sérülést okozott. Akkor is, ha az újrajátszott meccset megalázó gólaránnyal elveszíti. (Mindezt már többen és többször leírtuk, de úgy látszik, még mindig nem világos mindenkinek.)
A javaslatom a probléma megoldására Bearx újító kezdeményezésén alapul, aki kirúgott a csapatából egy értékes, sok tapasztalati pontos játékost, hogy ezzel "visszafizesse" a feladott meccs győzteseként kapott juttatásokat. (Jó, már tudjuk, hogy csab igazából nem akarta feladni.)
Most viszont el kell mennem, úgyhogy folyt. köv. |
Hogy kell képet háttér nélkül felrakni? |
Melyiket? |
Esetleg nem lehetne képként kirakni a táblázatot? |
Ilyet is lehet jó tudni, azt hittem már hogy így marad mert páratlanul vagytok.
Kösz a leírást, átraktan amoda is! |
Na basszus! Most látom, hogy külön fórum lett erre!
Át tudjátok pakolni az írásomat oda? Vagy csak tegyem be oda is? Sztem jobb lenne ha innen ki tudnánk törölni ne duplikáljunk.
Bocsi még1x... |
*GallHUN, elírtam... |
GalHUN, ne felejtsd el Te sem beállítani a meccsnapot meccs feltöltésekor! A Rannan elleni meccsedet átraktam a 2. napba. |
Akkor egy kis gyorstalpaló:
A szoftver telepítésekor meg kell adni egy felhasználó nevet, ennek azonosnak kell lennie a BloodBowl coach neveddel, és egy jelszót ez viszont ne legyen azonos a BB jelszavaddal.
Meccs feltöltése:
Fenti ikonsoron az első a „Submit Match”.
Ki kell választani a ligát, a csapathoz tartozó edző neveket, ha a liga jelszót kér, akkor azt is. Ne felejtsük el a meccs napot is megadni.
Ez feltölti a meccset a szerverre és hozzárendeli a csapatot, a meccs eredményt, a statisztikákat a ligához.
Egyel alábbi sorban a „Matchs” fülre kattintva tekinthetjük meg a meccseink részletes adatait.
Ha a My Matches gombra kattintunk, az általunk feltöltött meccseket nézhetjük meg, ligákra bontva.
Ha a My leagues legördülő menüben kiválasztunk egy ligát akkor a ligába (mások által is feltöltött) meccsek mindegyikét láthatjuk.
A meccsekre duplán kattintva nézhetjük meg a meccs részletes statisztikáit.
Következő, ami fontos a „Leagues menüpont”. Itt az adott ligára duplán kattintva nézhetjük meg a liga csapatait, a csapatok játékosait, ”hall of fame”-jeit, temetőjét. Az utolsó, „URL” fül tartalmazza a liga azon linkjeit, melyek a liga statisztikáit ábrázoló képekre mutatnak. Ezek beágyazásával tehetők ki olyan „dinamikusan változó” táblák, mint itt lentebb, vagy az Öreg Káosz Kupa fórumban.
Szerintem ezek a legfontosabb fícsörök, a többit már felfedezgeti magának az ember.
Még1 dolog: vannak ezek a dinamikus aláírások, amik mutatják a meccs arányodat és a helyezésedet, stb:
vagy
Ehhez az alábbi linket kell használnotok, aki Deffender Down B-ben van és már játszott meccset:
http://jcmag22.hd.free.fr/BloodBowlManager.WebSite/Signature2.aspx?Type=png&leagueid=3379&Team=Four Lords
vagy
http://jcmag22.hd.free.fr/BloodBowlManager.WebSite/Signature1.aspx?Type=png&leagueid=3379&Team=Four Lords
Ahol a „Four Lords” helyére a végén mindenkinek a saját csapatnevét kell beírni. Ha valaki később ezt másik ligára vonatkozóan szeretné megtenni, annak a „leagueid=” utáni számot kell megváltoztatni a ligája BBmanager-beli liga azonosítójára.
Ez utóbbihoz NEM SZÜKSÉGES A BBMANAGER MEGLÉTE!!!
Akartam képeket is berakni amenüpontok megjelölésével, de a Picassa felbaszot. |
|