SAJTÓ - CIKKEK A NAGYVILÁGBÓL
Az alábbi rovatban megtaláljátok a különböző számítógépes és vérfocis weboldalakon megjelent cikkek linkjeit. A "a Blood Bowl egy fantasy sportjáték, ahol orkok és elfek ölik egymást, blablabla" jellegű semmitmondó írásokat mellőzöm, csak azok kerülnek fel amikben van is értelmes információ. Jó olvasgatást!
Összességében kellemes benyomást keltett bennem a Blood Bowl, méltó a híres névhez. Bízom benne, hogy azt a kevés hibát, amely benne maradt, hamar orvosolják, folyamatosan jönnek is ki hozzá az újabb és újabb patchek. Akik kedvelik az asztali játékot, bátran belevághatnak a digitális verzióba is, nem éri csalódás őket. (itt is azt hiszik, hogy 12-en vannak a pályán/csapat)
Nem mindenkinek lesz türelme végigrágnia magát az egyébként jól érthető LRB5-ön, illetve megbarátkozni a néhol kényelmetlen kezelőfelülettel. Pedig nem is tudják, mennyit veszítenek, ha nem elég kitartók!
Pro: Szinte tökéletesen átvett táblásjáték rendszer. Hangulatos animációk és kommentárok. Remek, ingyenes on-line játéklehetőség.
Kontra: Kezdőknek elsőre túl sok az új infó. Nehézkes menürendszer. Gyenge MI.
Kiterjedt kritika, jó pár tévedéssel, pl.: 12-en vannak csapatonként a pályán, főleg szinglire van kihegyezve a game.
Grafika 3: Idejét múlt motor. Kezelőfelület 3: Béna kameranézetek (mondjuk ezt ki is lehet kapcsolni. Gyenge tutorial. Játszhatóság 3: A real-time mód béna, a turn-based jó. A multi pocsék (szerintük). Intelligencia 4: Turn-based-ben elég jó és agresszív. Hangok zene 3: Hangulatos zenék és hangok (akkor mér csak 3-as?) Összefoglalás 3
A Jeux-Online Blood Bowl szekciója, a fórumozóik kérdései alapján interjút készített a játék fejlesztőivel a jövőbeli terveiket illetően. Ígéretes, de hiszem ha látom kategória.
A táblás játék rajongói elégedettek lehetnek vele. Hűséges feldolgozás, a de az újoncok megszenvedhetnek ezzel a szégyentelenül komplex játékkal. Amint ráéreznek viszont nagyon szórakoztató tud lenni.
Azoknak akik szeretik a eredetit bejön majd, de akik sportjátékot várnak fantasy köntösben azok csalódni fognak. Az single playerben az AI mocskosul nehéz. Az egyik legtaktikaibb cím a PSP-re.
Azoknak akik szeretik a eredetit bejön majd, de akik sportjátékot várnak fantasy köntösben azok csalódni fognak. Meglátszik az alacsony gyártási keret a hosszú töltési időkön, és a nehézkes multi interfészen.
Gamedroid.hu (magyar)
Alapos kiterjedt leírás...
+ nagyszerű hangulat + izgalmas játékmenet + humoros + szép és jól konfigurálható grafika + Blood Bowl, magáért beszél
- kevés zene - kevés közvetítő és szakkomentátori duma - igazságtalan, gusztustalan, csaló handicap rendszer
Jó grafika. Jó gameplay és irányítás. Repetatív kommentárok. Gyenge multiplayer platform, gyakori fagyásokkal. Drága ár. De, rajongóknak melegen ajánlott.
Bár lassú a betöltés és kissé csiszolatlannak tűnik, de a játék alapja jó, és a kinézete illik a GW licenszhez.
Bár lehetne egy kicsit jobb is, az addiktív, agy-csavaró gameplay teszi ezt a táblás játékot slágerré.
Általánosságban tetszik nekik, hűséges adaptáció. Kezdőknek nehéz megtanulni, mert bénák a tutorialok. Kicsit kevés a faj és a testreszabás opciók is lehetnének jobbak
JessiaFromFocus, a hivatalos fórum közösségi kapcsolattartója készített egy interjút Antoine Villepreux, a Blood Bowl project vezetőjével, néhány érdekes témáról, mint pl. a patchek, meg a DLC-k (Norse!) A cikk fordítása itt.
Amit szeretni fogsz: Izgalmas és kielégítő stratégia. Jó RPG elemek. Jó kampány és multi-player
Amit nem fogsz szeretni: Nehéz megtanulni. Béna real-time mód. Túl szerencsés AI
A multi player tetszik neki igazán, de itt is nem tartja elég gazdagnak a lehetőségeket, pl. a rájátszás és a statisztikák hiánya. „Egy A+-os táblás játék C szinten programozva…”
Menő:
Fantasztikus on-line játék, a szabályok majdnem olyanok, mint az eredeti játéknál. Hangulatos, szép és stabil megjelenítés.
Nem menő:
Bűn-rossz AI, rettenetes meccsválasztó interface, gyenge on-line liga eszközök. Nincsenek Élőholtak és Sötételfek.
A gyenge AI-t emeli ki a játék legnagyobb hibájaként. Azt ajánlja, hogy inkább vegyél egy táblásjátékot. (Akkor meg minek adott rá ennyi pontot? – Strongarm)
Ami tetszik:
Hűséges a játék gyökereihez.
Ami nem tetszik:
Az árához képest gyenge prezentáció.
Nem elég mély a játék hangulata a single playerben, kivéve, ha valamelyik nagy versenyen indulsz el.
Az ellenség AI-ja nagyon nehéz, még rookie módban is. (szerintem, csak noob a cikkíró – Strongarm)
A taktikai elem elveszik, mivel a dobások nagy része nincs megjelenítve.
Megnyerte a tetszésüket, kiemelik, hogy az adaptáció jó, és grafikai megjelenítés tetszetős.
„Bár van egy kis tanulóidő, de ahogy rájössz, hogy miről szól nagyon nehéz abbahagyni. A Cyanide külön dicséretet érdemel, amilyért ilyen hűen átültették az eredeti játékot, nincs kétségem afelől, hogy ez mosolyt csal majd a rajongók arcára…”
A jó:
Addiktív turn-based játékmechanika, amely izgalmat visz minden megmozdulásba. Visszaadja a kinézetét és hangulatát a Warhammer univerzumnak. Az on-line játék jó kihívást szolgáltat, és tuti siker. Fantasztikus kockázat-jutalom ráta.
A rossz:
Nehézkes menük és gyenge tutorialok. Korlátozott testreszabási opciók. A real-time meccsek kaotikusak és kiegyensúlyozatlanok. Inkonzisztens AI.”
Tetszik neki a játék. Sajnos a gyenge tutorial nem kedvez az új játékosoknak, hogy belerázódjanak a játék rejtelmeibe. Egyébként a review elég alaposan feltárja a játék világát és még egy kis szabálymagyarázatot is találhatunk benne, feltéve ha van türelmünk elolvasni a négy oldalt.
Szintén megnyerte a tetszésüket, mind kinézetben (Gamebryo engine), mind játszhatóságban, a multi is tetszik nekik. Talán a menürendszer unalmasságát, és a néhány helyen hibás angolsággal fordított szövegeket kifogásolta legjobban.
Örül, hogy van olyan táblás játék adaptáció, ami ilyen hűséggel viszi át a játékot a gépre, a mai akciójátékos tendenciák ellenére.
Egy nagyon lelkes review, nagyon impreszívnek, szépnek, játszhatónak és jó zenéjűnek nevezi a játékot. Nem tér ki semmilyen hibára.
A cikk írója a Games Day 2009-en kipróbálta a Blood Bowl-t és beszélgetésbe bonyolódott Antoine Villpreux-vel a egyik fejlesztővel. A játék hangulatáról, grafikájáról, a testreszabhatóságról, és a gameplayról jó véleménnyel van, viszont az nem tetszik neki, hogy az kick-off eventeknél csak szöveg formájában vannak megjelenítve a dolgok, valamint aggódik hogy a játék esetleg túl bonyolult lehet az egyszeri (értsd nem BB fanatikus) gamereknek, bár elismeri, hogy az irányítás intuitív.
Interjú Antoine Villpreux-vel a Cyanide-től, és Xavier Assemat-tal a Focustól, az új dolog, hogy beszélnek arról, hogy rengeteg új dolgot lehet még a játékhoz későbbi DLC-ben kiadni, pl. rengeteg új fajt, időjárás effekteket, speciális esemény kártyákat. Valamint azt monjá, hogy sok jó táblás játék brand van amiből játékot lehetne csinálni.
A site egyik újságírója kipróbálta a játékot szerinte stabil és jól néz ki. 5-6 óra játékidő után azt mondja, hogy akár a nyár egyik meglepetés játéka is lehet. Kiemeli a játék egydiségét, bár kissé csalódott, hogy bonyolultak a szabályok a turn-based módban, és hogy nincs elég halott meccsenként (szerintem, ah játszott volna BB-t komolyabban inkább örülne neki:)).
A Games Day 2009-es párizsi Games Workshopos találkozón jelen volt a Cyanide és Focus csapata, sokan ki is próbálhatták a gámát. Nash, a Cabalvision.com gazdája interjút készített Antoine Villepreux-szal a játék project menedzserével. A beszélgetésben sok mindenről szó esik, pl. a bétatesztről, a modolásról, az időjárás kimaradásáról, a cheaterek elleni küzdelemről, szóval nem csak a szokásos mellébeszélés.
A battlepuppy fedőnevű fórumozó egy nyereményjáték keretében lehetőséget kapott, hogy jelen legyen a notthinghami Games Day 2009-en tartott sajtóbemutatón, sőt ki is próbálhatta a játékot.
Pocketgamer egyik munkatársa tárja elénk a GDC’09 kiállításon tett PSP verziós próbakörének tapasztalatait osztotta meg velünk.
A fórmon General Kale és Jessica felhívta a figyelmem egy a gamespot által a Game Developer’s Conference-ről szóló tudósításra, amely egyszerre néhány felvillanyozó és egy egyesek számára lehangoló dologra derít fényt. A cikk egyébként eléggé általánosító és néhány helyen vannak benne tévedések, de hát nem lehet mindenki Blood Bowl szakértő.
Bill Abner a gameshark.com-tól, ígéretéhez híven elkészítette a második interjúját a Patrick „Storm” Pligersdorffer-rel a Cyanide CEO-jával, ezúttal a kérdések 90%-a a fanok által beküldött fórum post-okon alapul. Rengeteg eddig nem ismert kérdésről, köztük a gépigényről, rántva le ezzel a leplet.
A gamashark.com-os William Abner (aki elmondása szerint maga is nagy Blood Bowl rajongó) interjút készített Cyanide Studio CEO-jával Patrick „Storm” Pligersdorfferrel. Az interjú nagyon átfogó (3 oldalas) és új infók vannak benne a kézikonzolos verziókról, a játékmenetről, a várható DLC-kről, és úgy általában mindenféléről.
Az msxbox-world.com interjút készített Antoine Villepreux-szal a Cyanide munkatársával. A játékmódokról, a managemientről, a hangulatról, a bíróról, és a DLC-kről esik szó benne.
A detructoid.com interjút készített a a Cyanide egyik munkatársával a játékmódokról, a testreszabásról, és a PS3 verzióról (ami egyenlőre biztos nem lesz).
Az FZ magazin interjút készített Antoine Villepreux-szal a Blood Bowl producerével Az elején lévő némi szokásos mellébeszélés után, rátérnek néhány a különböző platformok multiplayer lehetőségeinek kitárgyalására.
A lengyel Gry-online weboldal, augusztusban készített egy interjút Antoine Villepreux-vel a Cyanide munkatársával, szerencsére az interjút angolul is felrakták az oldalra. Szó esik benne a Cyanide Stúdióról, a régi Chaos League játéknál szerzett tapasztalatokról, a különféle játékmódokról, a jártasságokról, a stadionokról, a grafikáról és a multiplayer dolgokról. Itt még az idei megjelenési dátum szerepel.
Egy nyáron készített interjúban Patrick Pligersdorffer, a Cyanide Studios egyik programozója, beszélget a játékiparról (haldoklik-e a PC platform?), a cég egyébb projektjeiről, és persze esik néhány szó a Blood Bowlról is.
A Bigdownload.com készített egy interjút Axel Delafonnal, Focus Home Interactive (a játék kiadója) International Product Managerrével, az engineről és a demóról.
A különböző verziók közötti különbségekről, a játékosok és a csapatok testreszabásáról, a single és multiplayer módokról...
A fejlesztőkkel készített interjúban fény derül a starplayerek számára (1/faj), a legnehezebb részére a fejlesztésnek (kihívások, csapatláttamozás, stb.), és a legviccesebb szakaszra (goblindobás, játékteszt), a kommentátorokra (ugyanazok akik a CL-ben), a kirugási effektekre, arra, hogy ha lesz LRB 6.0, akkor benne lesz-e a játékban (igen, ha a játékosok elfogadják), és a ráadás tartalmakról (lesznek).
Beszélgetés Antoine Villepreux-szal, a Blood Bowl Project Leader-rével a cégnél. A témák általában a Cyanide Studiosról, arról, hogy a gáma nem csak egy továbbfejlesztése a Chaos Leauge-nek, hanem teljesen új alapokon nyugszik, a sztárjátékosokról, hogy külön Wizard powerek lesznek fajonként, a legendás csapatok szerepléséről (fajonként 2-3 a single playerben szereplő 50 team között). Ráadásul itt szerepel az első gameplay videó is.
A bloodbowldigital.com volt kedves lefordítani a cikket angélus nyelvre:
A GW Nothingham-i központjában játszott a játékkal. Sok mindent elárul a játékmódokról, pályákról és egyébb feature-ökről.
"Jelenlegi állatotában a grafika kissé egyszrűnek tűnik, de abszolut telitalálatnak látszik a karakterek megjelenése és a környezet. A Blood Bowlban rengeteg humor van és ez a játékban is megjelenik. (...) A korai verzió ellenére, a PC-s változat jól néz ki és jól játszható, minden esélye megvan arra, hogy az egyik legyedibb sportjátékká váljon amit valaha csináltak."
Ez volt az első cikk, ahol képek jelentek meg a játékról, néhány utalás a játékmódokra és a nyolc fajra...
|