Témaindító hozzászólás
|
2012.12.05. 00:49 - |
Sziasztok!
Van egy érdekes, de lehet hogy eleve halálra ítélt ötletem. Mi otthon általában Hot Seat módban játszunk az öcsémmel. Kipróbáltuk Hamachival(ugyebár ezen kersztül úgy lehet játszani, mintha LAN-ban tennénk) és tökéletesen működik.
Az 1000TV-s meccseket már unjuk, ezért mindig egy single kampányból kiexportált csapatot szoktunk szerkeszteni és úgy játszunk fejlettebb csapatokkal, kiegyensúlyozott meccseket. Például meg van mondva, hogy most 1100-1400TV között játszunk és mindeki kedve szerint használ el a pénzből és hagy támogatásra.
Ez adta az ötletet, hogy akár ligákat is lehetne ezen keresztül csinálni. Ennek annyi lenne az értelme, hogy nem dobná le állandóan az embert a játék és nem kellene állandóan újraindítani a meccset, meg nézegetni, hogy ki mit kapott volna, ha nem megy szét a játék. Talán ez szól leginkább mellette.
Ezen kívül leehtőség nyílna olyan ligák szervezésére, ahol ahol előre meg van adva, hogy ki hány TV-s csapatokat kell, hogy csináljon egy egy meccsre és így viszonylag kiegyenlítődne a csapatok ereje az ilyen típusú ligákban. Nem fordulna elő, hogy egy 8 fővel induló Jó Pofa Mini ligában, van aki 400TV-vel tornyosul a ligatársai fölé. Aki asztalon játszik versenyeken, az biztos látott már olyat, hogy meg van adva, hogy eloszthatsz a játékosaid között első körben három skillt, aztán a második körben kaphatnak mégegyet, stb., stb. Lényegében bármilyen bajnokság modellezhető ezáltal. Ezzel a módszerrel a játékot úgy használnánk, mintha az maga a társasjáték valódi táblája lenne és a ligákat egy külső ligaszervező programmal dokumentálnánk a játékosok fejlődését és minden egyéb statisztikát, mint ahogy az asztali bajnokságokon szokás(mi ezzel a módszerrel játszunk házibajnokságot ). A játékos szépen felírja, hogy mennyi SPP-t szerzett a meccss során és a következő meccsén csak akkor állít bemagának új skillt, ha van elgé pontja hozzá. Nyilván aki asztalon már játszott anna ezt nem kell magyarázni.
A Hamachi egy végtelenül egyszerű cucc és teljesen megbízható szerintem, akárcsak a ligaszervező online cuccok.
Remélem valakinek átjön, hogy bár kicsit körülményesebb, mint egyszerűen indítani egy ligát, de sztem egyértelműen megbízhatóbb és sokkal több lehetőséget rejt magában, mint azok a ligák amik a normál multiplayer módban szerveződnek.
Ha vannak többen akiknek tetszik az ötlet, akkor nyomban csinálhatnánk egy próba ligát is. Jó lenne ha lenne olyan, aki ért az OBBLM-hez.
|
[5-1]
Ezen a téren a semmi nem változik. o.O A játék ugyanúgy szerencse orientált marad. De jelenleg annyi lehetőséged van, hogy vagy teljesen új csapatot indítasz, vagy hozod valamelyik felfejlesztettet. Hot Seat-ben viszont azt töltetsz ki az emberekkel, amit akarsz.. Péládul megmondod a, hogy a ligát két normal dobással elérhető skillel, vagy egy darab dupla, vagy tulajdonságnöveléssel kezdjük. Kiegyenlített TV-vel kezdhetne mindenki.
A játék valószínűleg sokkal ritkábban is szakadna meg.
Tudom én, hogy az emberek nehezen veszik be az ilyesmit. Szerintem ez leginkább azoknál válik be, akik játszanak asztalon, vagy részt vettek már asztali versenyen. |
Érdekes az ötlet de szerintem kevesen kaphatók erre... Viszonylag új vagyok a BB online részében kb 50 meccs van mögöttem de túl sok kiugró meccset láttam már. Volt már rá példa, hogy az ellenfél sima feket orkokkal az első 4 blokkjával 2 Chaos Warrioromat -1 STre egyet meg halottra zúzott! Egy alkalommal a nézők egy kővel kiütötték 2 meccsről a Faemberemet ami azért eléggé meghatározta a taktikámat erdei elfekkel... Szóval a véletlen szerepe már csak egy középkezdés esetén is elég nagy! De pont ez is teszi izgalmasabbá mint egy sakk party! 
Ami a megszakadást illeti: 2 alkalommal tapasztaltam azaz eddig 4%ra tippelem ami nem kevés de nem is halálos...
Ezzel csak azt akarom mondani , hogy viszonylag sok macerával csökkenthetnénk itt a különbségeket de amelyek a játék egyik lényegét adják és szerintem egész jól meg is vannak csinálva. Épp a minap panaszkodott valaki bent a public fórumon hogy 1800 körüli ork csapatát cafatokra szedte (2 értékes tapasztalt halott + egy maradandó sérült) egy 1100 körüli vámpír csapat a beugró Morg'n'Torg-al meg a varázslóval. |
Szerintem az egyetlen dolog a macerásnak tűnhet és bizalmat kíván meg egymásfelé a játékosoktól, az a fejlődésdobások intézése. De! Még erre is van megoldás: http://lfg.hu/kockagurito/ . Ez azért jó, mert megjegyzést lehet fűzni a dobásaidhoz. Arra az esetre, ha valaki akadékoskodik, hogy miért van +2ST az embereden, egy mappába elrakod a dobásokról készített képet(printscreen). Ezzel kb. az egyelten probléma ki is van lőve. :) |
Nagyon sajnálom, hogy a helyesírás meg a fogalamazási zavar széttöri a szöveget. Nagyon fáradt vagyok. Attól a mondani valóm talán átjön! Bocs! |
Sziasztok!
Van egy érdekes, de lehet hogy eleve halálra ítélt ötletem. Mi otthon általában Hot Seat módban játszunk az öcsémmel. Kipróbáltuk Hamachival(ugyebár ezen kersztül úgy lehet játszani, mintha LAN-ban tennénk) és tökéletesen működik.
Az 1000TV-s meccseket már unjuk, ezért mindig egy single kampányból kiexportált csapatot szoktunk szerkeszteni és úgy játszunk fejlettebb csapatokkal, kiegyensúlyozott meccseket. Például meg van mondva, hogy most 1100-1400TV között játszunk és mindeki kedve szerint használ el a pénzből és hagy támogatásra.
Ez adta az ötletet, hogy akár ligákat is lehetne ezen keresztül csinálni. Ennek annyi lenne az értelme, hogy nem dobná le állandóan az embert a játék és nem kellene állandóan újraindítani a meccset, meg nézegetni, hogy ki mit kapott volna, ha nem megy szét a játék. Talán ez szól leginkább mellette.
Ezen kívül leehtőség nyílna olyan ligák szervezésére, ahol ahol előre meg van adva, hogy ki hány TV-s csapatokat kell, hogy csináljon egy egy meccsre és így viszonylag kiegyenlítődne a csapatok ereje az ilyen típusú ligákban. Nem fordulna elő, hogy egy 8 fővel induló Jó Pofa Mini ligában, van aki 400TV-vel tornyosul a ligatársai fölé. Aki asztalon játszik versenyeken, az biztos látott már olyat, hogy meg van adva, hogy eloszthatsz a játékosaid között első körben három skillt, aztán a második körben kaphatnak mégegyet, stb., stb. Lényegében bármilyen bajnokság modellezhető ezáltal. Ezzel a módszerrel a játékot úgy használnánk, mintha az maga a társasjáték valódi táblája lenne és a ligákat egy külső ligaszervező programmal dokumentálnánk a játékosok fejlődését és minden egyéb statisztikát, mint ahogy az asztali bajnokságokon szokás(mi ezzel a módszerrel játszunk házibajnokságot ). A játékos szépen felírja, hogy mennyi SPP-t szerzett a meccss során és a következő meccsén csak akkor állít bemagának új skillt, ha van elgé pontja hozzá. Nyilván aki asztalon már játszott anna ezt nem kell magyarázni.
A Hamachi egy végtelenül egyszerű cucc és teljesen megbízható szerintem, akárcsak a ligaszervező online cuccok.
Remélem valakinek átjön, hogy bár kicsit körülményesebb, mint egyszerűen indítani egy ligát, de sztem egyértelműen megbízhatóbb és sokkal több lehetőséget rejt magában, mint azok a ligák amik a normál multiplayer módban szerveződnek.
Ha vannak többen akiknek tetszik az ötlet, akkor nyomban csinálhatnánk egy próba ligát is. Jó lenne ha lenne olyan, aki ért az OBBLM-hez.
|
|